söndag 1 april 2012

Walk-in-closet


På efterfrågan kommer här lite bilder från vår walk-in-closet som vi har byggt i anslutning till vårt sovrum. Jag får på riktigt nypa mig i armen ibland för detta är ju verkligen mina drömmars garderob!


Inredningen har vi platsbyggt som så mycket annat här hemma för att få det precis som vi vill ha det och i den översta lådan har vi t ex monterat en utdragbar strykbräda från IKEA - mycket praktiskt. Vi har ju tvättstuga med strykbräda nere i källaren men den här lilla strykbrädan är jättesmidig när man bara vill stryka på något plagg lite snabbt. På den andra väggen som inte syns i bild fattas det fortfarande några hyllplan men när de har kommit på plats ska ni få se även den. 


Translation: This is our walk-in-closet that we've built in our bedroom. As with much else in our home we've custom built our walk-in-closet to make it just the way we want it. The top drawer for example contains a pull out ironing board - really practical. 

35 kommentarer:

  1. Måste bara säga... Såå fantastiskt duktiga ni är.. Hela ert hem är ju en dröm:)
    Mvh
    Eva

    SvaraRadera
  2. Åhh förstår att det är din drömgarderob, den är så fin!!

    SvaraRadera
  3. Verkligen superdupernice =)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Det var ju verkligen en drömgarderob! Och vad snyggt organiserat, jag är hopplös på att faktiskt hänga upp kläder, och vika ordentligt.. Får skärpa mig tills jag också har en så snygg walk in :)

    kram /iris

    SvaraRadera
  5. Dette er jo drømmen :)
    Jeg har hygget meg igjennom renoveringsprosessen deres, og må bare si jeg er mektig imponert over hva dere har fått til. Walk-in-closeten er inget unntak. Vakkert!

    Påskeklem fra meg
    Nina

    SvaraRadera
  6. Men så fint, vilken dröm! Sådär vill jag med ha det... :)

    SvaraRadera
  7. Superfint, förstår att ni är nöjda! Skönt att ha sådan översikt och ordning på sina kläder. Jag gillar också tapetern i rummet innan =)

    SvaraRadera
  8. Lyyyyyyx!!! Vem skulle inte behöva knipa sig själv i armen? ;)
    Mycket lyckat!

    SvaraRadera
  9. Ååh vad fiiint :). Vi funderar på att bygga något liknande...
    En undran har jag bara, du har inte upplevt att det blir dammigt på kläderna när det inte finns några dörrar, eller funkar det?

    Kram, Antte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi här hemma är ALLT dammigt så jag har faktiskt ingen aning om det blir dammigt under normala omständigheter. Hoppas få testa det snart!

      Radera
  10. Vad fint och rymligt! Jag undrar vad det är för krok/stång du har att hänga klänningar på? Jag letar efter en liknande lösning till vår klädkammare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! De krokarna är ett provisoriskt hemmabygge i väntan på snyggare krokar, inte helt lätt att hitta men jag funderar på dessa: http://www.oscarssonsmobel.se/hangare/tex-kladhangare.html

      Radera
  11. Jag kan förstå att ni är nöjda!!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Super fint! Ordning och reda! Vad heter den fina tapeten med blommorna som sitter på väggen utanför garderoben? Mvh Marina Andersson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Tapeten kommer från Casadecos kollektion Crescendo.

      Radera
  13. Superfint! Ordning och reda! Vad heter den blommiga tapeten som sitter på väggen utanför garderoben? Mvh Marina Andersson

    SvaraRadera
  14. Oj vilket hus vilken resa. Otroligt fint. Såg huset på stylroom. Förstår att du trivs eller ni trivs. Underbart.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  15. Wow! Förstår till fullo att det är dröm att få en sådan garderob! Ni imponerar stort!

    SvaraRadera
  16. Superduper fint, ni är sååå duktiga!
    Ha en bra vecka!
    Åsa

    SvaraRadera
  17. Ååå va fint ni har det!

    SvaraRadera
  18. Superfin! Jag ska själv försöka mig på en walk-in, och blev väldigt nyfiken på hur ni gjorde den utdragbara strykbrädan?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försökte hitta den hos IKEA men den verkar ha utgått ur deras sortiment tyvärr.

      Radera
  19. Ååh, så fint! Detta är ju verkligen en flickdröm :D

    Ha en trevlig vecka,
    Malin

    SvaraRadera
  20. Wow vad inspirerande! Sitter själv och ritar på nytt hus med en egen walk in closet :). Hur stor är eran? Bara för att få en ungefärlig uppskattning på vad som är lagomt :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. En walk-in kan nog aldrig bli för stor men våran är 3x2.30 och det räcker finfint.

      Radera
  21. Så fint!! Vad har ni använt er för av material? Är det mdf som är spacklad, slipad och målad som i groventrén? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja det är MDF, vi är verkligen storkonsumenter av MDF =)

      Radera
  22. Blev jättefint! Gillar tapeten på väggen utanför!

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  23. Oj, så fint det blev! Undrar också över strykbrädan, hur gjorde ni där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gjorde och gjorde. Vi köpte en utdragbar strykbräda på IKEA men den verkar tyvärr ha utgått ur sortimentet. Vet att andra tillverkare har liknande men för en dyrare peng.

      Radera
  24. Åh så fint, hela erat hus är helt fantastiskt! Din blogg är verkligen en inspirationskälla!

    SvaraRadera
  25. Så fin, jag förstår at du uppskattar den mycket :-)

    Jag har en liten variant som jag också är nöjd med. Dock minns jag nu , efter att ha sett dina fina bilder, att det är dags att skapa lite bättre ordning.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  26. Fy vad orättvist! Det där vill jag verkligen ha :D

    SvaraRadera
  27. Var har ni hittat kroken på väggen som du hängt klänningar på? Vi har inte så djupa väggar så vi har valt att hänga alla kläder på motsvarande sätt men vill gärna hitta hyffsat djupa/långa krokar och dina ser rätt bra ut.

    SvaraRadera

Annonser: