onsdag 14 mars 2012

Vill du ha min hjälp?



Jag får då och då mail från läsare som vill ha hjälp med sina hem vilket är oerhört kul och väldigt smickrande. Att bli tillfrågad att vara en del i skapandet av något så viktigt och privat som ett hem är minst sagt en stor ära! Jag har skissat på platsbyggda lösningar, hjälpt till att göra vardagsrum mysigare, barnrum mer praktiska, gett förslag på produkter och skissat på fasadförändringar i klass med vår egen. Det är så galet kul och har verkligen gett blodad tand! 

Nu har jag har inga flådiga utbildningar att skryta med men gillar du det vi gör så är du varmt välkommen att höra av dig till mig på itsahouse@hotmail.com. Det går i korthet till så att du mailar mig en eller ett par bilder på det du vill ha hjälp med tillsammans med dina önskemål, jag ställer sedan lite frågor för att lära känna dig/din familj och era behov och ger förslag utifrån dina önskemål och budget. Priset beror på uppdragets omfattning - tveka inte att höra av dig!

Translation: Like our style? Want my help? I have now started offering online interior design consultations just contact me on itsahouse@hotmail.com for more info.

31 kommentarer:

  1. Så roligt!!! Klart folk vill ha hjälp av dig, du är ju så himla duktig! Ert hus blev ju så fint, man tror inte det är samma ju :)
    Ha en fin fortsättning på veckan, kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilket makalöst hus ni har skapat! Som i en saga..........ville bara säga det:) Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul att folk gillar det man gör! Jag lovar att höra av mig om jag fastnar!
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är du mer än välkommen att göra!

      Radera
  4. Det lät ju lysande!Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Perfekt! =)
    Och ert hus ser faktiskt väldigt likt ut ett fasadprojekt vi gjorde i skolan.. undrar om jag har kvar det nånstans... åstadkomma så stor fasadförändring var uppgiften och vi gjorde ett "´från flerbostadshus till herrgård".... kul se det i verkligheten =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det lät spännande!!! Om du hittar vill jag jättegärna se nästa gång vi träffs!

      Radera
  6. Tar du betalt för något du inte är utbildad till? Fel tycker jag. Jag hade tänkt att fråga er hur ni gjoorde när ni byggde ert kök då vi funderar på att göra liknande själva, men vill du ta betalt för det så avstår jag. Välj hellre att inte ge hjälp, visa mer exakt hur er process gick till så folk kan göra liknande själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha då är det därför IKEAs möbler är så billiga, eftersom Ingvar Kamprad inte är utbildad så måste det ju betyda att han jobbar gratis. Och stackars Bill Gates och Steve Jobs kan ju inte heller ta betalt eftersom de hoppat av sina utbildningar.... Nej men allvarligt det låter ju helt galet att man bara skulle få ta betalt för sådant man är utbildad för. Erfarenhet och känsla räknas inte alls? Jag hymlar inte om att jag saknar utbildning och vill man köpa liknande tjänster och känner att ett examensbevis är viktigt så finns det gott om andra människor att vända sig till. Lycka till med ert kök!

      Radera
    2. Stå på dig Karolina! Du har helt rätt. Jag har många vänner inom mode, inredning, formgivning och andra kreativa yrken. Faktiskt ingen av dem har utbildning inom det området de verkar. Det handlar inte om det. Det handlar om känsla, begåvning, intresse, att vara uppdaterad, att ha erfarenhet av projekt och våga tänka outside the box! Det var det som gjorde Gates och Jobs framgångsrika.

      Det är intressant att Anonym inte vill berätta vem han/hon är och uppenbarligen tycker att det är stötande att ta betalt för något man är bra på. Undrar vad Anonym själv försörjer sig på.

      Radera
    3. Tack för ditt stöd Elsa!!!

      Radera
  7. Jag ser dig som en naturbegåvad entreprenör! Jag tycker att du/ni är otroligt duktiga och inspirerande. Jättefin blogg också. För mig är det självklart att du ska ta betalt för personlig inredning/design :)

    Caroline.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker ni har varit helt fantastiskt duktiga med eller utan utbildning!
    Självklart ska man ta betalt för sitt arbete! Sedan kanske prisnivån inte är densamma som för en arkitekt antar jag.
    Själv är jag utbildad inredare och går utbildning nu till inredningsarkitekt, och hoppas själv kunna erbjuda hjälp och inspiration till den som vill.
    Din sida har inspirerat mig massor!
    Go for it Girl!

    SvaraRadera
  9. Känner inte dig men genom din blogg ser man helt klart att detta är vad du är menad till att göra :)
    Lovar att höra av mig när vi behöver tips om att anlägga trädgården (om du även gör det?)

    Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men tack Petra! Trädgård gör jag mer än gärna!

      Radera
  10. jag ramlade in här av en händelse, och har efter att ha kollat igenom nästan samtliga bilder under kategorin "Före & Efter" insett att du är fullständigt galen. in a good way. jag kan för mig liv inte ens tänka mig att göra det du och din familj har gjort, och på så kort tid dessutom! jag är djupt imponerad, och kommer att bookmarka din blogg för att i framtiden (när vi köpt vår drömkåk och står inför ett eget Hiroshima) söka kraft och inspiration.

    ...och du har oklanderlig smak.

    varma hälsningar från Sara

    SvaraRadera
  11. Du gör helt RÄTT! Du med så underbart bra smak och känsla ska absolut ta -och VÅGA ta- betalt för den hjälp du tillför!

    SvaraRadera
  12. Familjelivs-Emmy15 mars, 2012

    Heja dig! Vad spännande!

    SvaraRadera
  13. Tusen tack för all pepp och fina hejjarop! Ni är bäst!

    SvaraRadera
  14. KLART du ska ta betalt för det du är grym på! Det finns t ex många självlärda fotografer som tar betalt för sitt arbete! Så irriterad jag blev på den spydiga kommentaren där uppe... Keep up the good work, du är en riktig inspirationskälla!

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Hej! Tack för en fin och jättebra blogg!! Undrar över färgkoden på er fasad (du har säkert fått den frågan 1000 ggr förr.... hihi). Tycker den är jättefin i alla fall. Vi ska nu måla vårt nybyggda hus och fönster och dörrar är i koden s0502y (lite gulare vit). Har ni en gråare nyans på era fönsterfoder? Tycker mig skymta detta på dina bilder... ser fint ut!
    Så... det jag frågar om är färgkoderna på er fasad, fönsterfoder/dörrfoder samt fönster?

    Tack på förhand svar! Mvh Lina

    dromhusetisorkasa.blogspot.se

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Helt otrolig förändring med erat hus.
    Jag hade aldrig gissat på att det är samma hus ens.
    Såååå vackert!
    Fönstrena, ytterdörren och tillbyggnaderna, WOW!
    Justina

    SvaraRadera
  17. Endast siluetten avslöjar att det är samma hus. Vanligt folk hade tyckt att det var ett nog stort projekt att byta fönster men ni ändrar både på storlek och form. Mycket ambitiöst och bra gjort. Självklart har du all rätt att ta betalt för dina idéer, varför skulle du ge bort dom? Nä.. du är begåvad och har all rätt i världen att ta betalt! Din erfarenhet är mer än vad många andra har!

    SvaraRadera
  18. Underbart, jag är så imponerad av ert hus förvandling.
    kram marie

    SvaraRadera
  19. Kolla bara på baksidan av ert hus, det är snyggt, men! det är ett tydligt exempel på att det inte är arkitektritat, då fönstren på nedervåningen inte är varken centrerade eller under ett av de ovanstående. Huset som det var innan var verkligen fult, men fönstren var korekt placerade. Men vill folk betala en lekman för sådant arbete så är det deras problem, själv skulle jag anställa en proffesionell..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Att fönstren på baksidan inte är centrerade är helt och hållet ett medvetet beslut där funktionen från insidan fick gå före det estetiska från utsidan. Det är i princip bara när man passerar vårt hus nere på älven som man eventuellt kan störa sig på fönstrens placering. Hade vi däremot valt att sätta in ytterligare två fönster för att få det symmetriskt från utsidan hade vi fått alldeles för svårmöblerade rum och att sätta in färre fönster var inget alternativ för då skulle vi gått miste om mycket av den underbara panoramautsikt vi nu har i både matrummet och badrummet.

      Radera
  20. Varifrån kommer sådana nötter som "Anonym"?

    Att skriva fel samtidigt som man kritisera en annan är inte heller så begåvat.

    Till och med jag vet hur KORREKT bokstaveras (har inte svenska som modersmål) och att bokstavera ordet KOREKT i ett sammanhang då man anklagar någon annan för göra fel är ganska skrattretande.

    Ni har gjort ett fantastiskt fint arbete och jag är säker på att många kan få massor av bra vägledning av dig när de står med egna projekt.

    Stort lycka till!

    Sarah.

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Jag har nyligen hittat din blogg och blev helt fast.... Vi har själva renoverat en liten sommarstuga så jag vet hur mycket tid och energi som går åt vid renovering, särskilt med en bebis också så jag måste säga att jag är sååå imponerad av var ni har åstadkommit med ert hus! Det är så fantastiskt fint!!! (Vi har totalrenoverat ynka 40kvm och jag tycker att det har varit ett stort projekt men ni har ju gjort hur mycket som helst!!!) Ja jag beundrar verkligen er insats...

    Lycka till med resten, det ska bli mycket inspirerande att följa!!

    Kram
    Sophie

    SvaraRadera
  22. Jag är helt fascinerad av ert vackra hus och hur ni lyckats så väl med renovering och inredning! Grattis! Hittade hit via StyleRoom.

    SvaraRadera
  23. Det är sååå inspirerande att läsa/följa husets framväxt. Tänk att gå från statrlåda till amerikanskt mansion som ni gjort. Gillar't och vill bara säga att utbildningar är mest till för dem som inte har det naturligt ;)

    SvaraRadera
  24. Det är sååå inspirerande att följa/läsa om ert husprojekt. Så häftigt att ni gått från statarlåda till amerikanskt mansion ;). Gillar't supermycket.
    Och du, fancy utbildningar är väl till för oss som inte har talangen ;)

    SvaraRadera

Annonser: