torsdag 15 mars 2012

Thank you Finland for RK Design


Finska designern Riikka Kantinkoski levererar den ena fullträffen efter den andra och postern You rock my black world är definitivt en fullträff i min bok.

Ni som följer mig på facebook kanske vet att jag har varit på jakt efter en lekmatta till lille Ws rum och nu har jag hittat den - lekvänlig, skitsnygg och tillverkad i Finland med ekologiska färger. Jackpot! Mattan finns i svartvitt också men jag gillar den här varianten bättre.


Snyggare grytunderlägg får man leta efter. Gryta också för den delen. 




Som komplement till sina egendesignade produkter handplockar Riikka guldkorn från andra håll som t ex dessa underbara smycken. Allt detta och mycket mer hittar du i hennes webshop RK Design och vill du se mer av Riikka så rekommenderar jag varmt hennes blogg Weekday Carnival.

Translation: Riikka Kantinkoski is a Finish designer that delivers one bullseye product after the other.  I absolutely love the rock poster, the play rug and the pot holders. You'll find all her products along with other handpicked items like the knot bracelet and the diamond necklace in her shop RK design. Also check out Riikka's blog Weekday Carnival.

13 kommentarer:

  1. Ett tips på bilmatta är att måla en själv på baksidan av en vaxduk.
    När mina pojkar var små så gjorde jag det med textilfärg, de mattor som finns på marknaden är inte anpassade efter barnens prylar. Målar man själv så kan man göra vägar, sjöar, tågräls och parkeringsplatser i samma mått som befintliga bilar, båtar och tåg.
    Dessutom använde vi vaxduken rättvänd på bordet när de målades och pysslades. Två saker i en :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
  2. Men så mycket fint!

    Lekmattan var trevlig. Annorlunda mot det vanliga. Kul!

    Ha en fin fredag

    SvaraRadera
  3. Wow, vad mycket snyggt och en verkligt häftig lekmatta!
    Ha en underbar dag!!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med. Inspiration på hög nivå. Tack finland :)

    SvaraRadera
  5. Vågar knappt titta på dina Finlands-inlägg. Blev tvungen att köpa den vackra gjutjärnsljusstaken du startade serien med. Underbar är den och tack för det tipset! =)

    SvaraRadera
  6. Gillade Riikkas smycken!! Ska nog gå in och titta där. : )

    Ha en toppen fredag.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Det var den snyggaste lekmattan jag sett! Den skulle man tom kunna ha i hallen!

    SvaraRadera
  8. och snygga färger!

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder! Weekday Carnival är en favoritblogg, din åker in på listan den med. Härlig inspiration! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tusen tack Lina! Du är så välkommen hit!

      Radera
  10. Men gud vilken fin lekmatta, helt underbar! Blir det fler barn i framtiden ska jag lägga den på minnet :) Vilken inspirerande blogg du har förresten! Ha en fortsatt bra kväll! Mvh Elin

    SvaraRadera
  11. Hej undrar om du vet om man fortfarande kan köpa den fina bilmattan? Hittar ingen på nätet...

    Med vänlig hälsning,
    Kristina

    SvaraRadera

Annonser: