fredag 23 september 2011

Pinnarna är räknade!

Va kul att så många ville vara med och tävla om Stringhyllan både här på bloggen och på EM Umeås facebooksida! Jättekul! Verkligen! Nu har jag räknat pinnarna, varenda en, två gånger dessutom för att vara helt säker och vi har inte mindre än 735 pinnar uppsatta! Ingen utav er hade gissat exakt rätt antal men den som kom närmast var Tinnar & Torn som gissade på 750 pinnar. Stort grattis till dig! Maila mig vilken färg du vill ha på hyllan och var vi ska skicka den! 

Jag måste säga att det kändes utomordentligt skönt att räkna alla pinnar och njuta av frukten av allt slit, jag har ju först oljat dem och sedan målat dem två varv, 3x735 = 2205 strykningar, inte undra på att jag börjar bli lite mätt på räckesmålning =)

8 kommentarer:

  1. Ursäkta, nu är jag liite petig. Men jag gissade på 720 st om lekstugan var med. Antar att lekstugan inte var med... Annars så är jag ju också 15 pinnar ifrån...
    En stringhylla vill man ju inte gå miste om:)
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Jag förstår absolut! Men lekstugan var inte med bara huset och garaget och hade lekstugan varit med hade vi landat på 819 pinnar!

    SvaraRadera
  3. Skönt att du inte visste innan hur många pinnar det var. Då hade det kanske varit mycket jobbigare att måla dom! : )

    HA en toppen helg.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Skönt att det ändå var såå långt ifrån då om den hade varit med:) hoppas på en ny tävling med bättre tur.. Ni har ett otroligt vackert hus iaf. Har precis byggt ett hus från grunden och har tre barn på 8,5 och 1 så jag förstår vilket slit det innebär. Fann din blogg mitt i byggandet och den har gett mig massor av inspiration!
    //Pernilla

    SvaraRadera
  5. Ojojoj, vet inte riktigt hur jag ska uttrycka hur väldigt, väldigt, ja helt enkelt skitglad jag blir nu! Så himla glad bara...
    Ska precis inreda lilla Loppans rum här hemma så det passar ju så ypperligt bra med :) Ett stort jättetack ska du ha och en stor kram! Mejlar dig färg och adress så snart jag bestämt mig....jösses, tack igen. Vilken toppstart på helgen... :):):) Petronella

    SvaraRadera
  6. Det var tre hundra pinnar mer än jag hade trott, stackars dig som fått måla alla dessa.

    nettan.klar@

    SvaraRadera
  7. Vi har väl en 50 pinnar tror jag, oljade, grundande o så två vändor till tror jag det blev. Ser inte fram emot när altanen skall göras om.

    SvaraRadera

Annonser: