söndag 28 augusti 2011

Tårtdekorationer!


På Ws namnceremoni stack jag ner ett par pappersvimplar som dekoration i tårtorna, enkelt men ändå festligt och det bästa av allt, det går att förbereda långt i förväg och återanvända år efter år! Tyvärr hann jag aldrig med att fota men jag har hittat liknande idéer på icke ätbara tårtdekorationer som till exempel dessa underbara till bröllopstårtan från ReadyGo. Jag gillar!



Och här är en lite lekfullare variant till barnkalaset från Little Lola Designs men vill man pyssla egna vimplar så är grillspett, färgglada papper, snöre och bokstavsstickers allt som behövs. 

4 kommentarer:

  1. Otroligt söt idé med vimplarna, det ska jag minnas till tvåårskalaset :)

    SvaraRadera
  2. Så sött! Jag gjorde något liknande till min födelsedagstårta i år, http://uppsalamamman.blogspot.com/2011/07/happy-bday-to-me.html.

    Jag har haft jätteproblem med att kommentera hos dig, har inte fungerat på länge men nu lyckades jag lura systemet. Jippi!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Gillade verkligen dina sprayade ljusstakar så jag vara bara tvungen att göra desamma :-)

    SvaraRadera
  4. Hej fina du!

    Jag fullkomligt älskar din blogg och kikar in så gott som dagligen. Skulle gärna vilja veta lite mer om vad ni har för erfarenhet. Har fått för mig att J är snickare? På din presentation beskriver du er som två glada amatörer, men jag tycker att ni verkar alldeles för flitiga och organiserade för att bara vara nybörjare. Stor kram från Anja

    SvaraRadera

Annonser: