tisdag 8 februari 2011

Jättelego!




Duplo och lego är ju bland de bästa leksaker som finns, kreativt, slitstarkt och inget barnen tröttnar på i första taget. Men det måste ju förvaras någonstans och vad kan då passa bättre än i jättelegobitar? Dessa snygga och smarta boxar finns i fyra storlekar, med åtta, fyra, två eller en bitar och i flera färger, det finns även legohuvuden. Den svarta är den största modellen och rymmer som ni ser en hel del Duplo och klossarna går att stapla på varandra precis som vanligt lego.

Jag beställde mina från Brittiska Amazon helt fraktfritt (!) och med snabb leverans. Av någon anledning så är inte alla färger fraktfria utan de måste vara märkta med "Free Super Saver Delivery". Hos Amazon kostar fyran 160kr och åttan 260kr. De finns att få tag på i Sverige också, jag har bland annat sett dem hos Toys R Us och Moderna Museet men då kostar de något mer.

19 kommentarer:

  1. Japp, första barnet :) Du då?

    Vena cava, det var en av de stora ådrorna va? Jag hade problem med det för ett tag sedan, men sedan magen sjönk ned så blev det mycket bättre :)

    SvaraRadera
  2. Dom är så läckra! Jag vill också ha en sån till vår Plutt när han föds :)

    Kram Dessi - Home and desire

    SvaraRadera
  3. Kul, dom har jag missat! Hur är det nu igen, kan man få för mycket förvaring? Jag tror inte det :)

    SvaraRadera
  4. Jag beställde också mina därifrån. Superbra service & en bonus att det var fraktfritt:-)

    Synd att jag inte kunde komma på Anna & Terez bloggfest. Hade varit kul att träffa dig.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tror även jag sett dessa på BarnensHus, kommer dock inte ihåg vad de kostade.

    SvaraRadera
  6. Vilka häftiga förvaringsboxar! Lego är verkligen världens bästa leksaker!

    SvaraRadera
  7. Du har en jättefin blogg som jag flitigt läser. Tack för den!

    SvaraRadera
  8. Lego är så himla bra. Kan föras vidare generation efter generation.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  9. Snygg förvaring!! Kanske ska beställa till sonens alla legoprylar :)
    vet du priset på Toy´s r us?

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilket bra tips - ska kolla in där:-)

    Kram Maud

    SvaraRadera
  11. Skittuffa! tänk va snyggt det skulle vara med en stor gigantisk förvaringslegobit i trä....det vill jag ha....såklart....alltid vill jag ha något som inte finns:)

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Vilka coola! Jag älskar lego. Byggde massor när jag var liten. Kunde sitta o gräva i timmar efter sista biten för att kunna färdigställa en bil. Tre vänsterdörrar, men ingen högerdörr i sikte. Gräv, gräv, gräv.. Hmm. Undra var allt lego tagit vägen?

    SvaraRadera
  13. Trillade in här av en slump när jag sökte på Country-klockan från EM, och ert hem är att dö för, såå fint!

    Har du bättre bilder på klockan i sin helhet, hade varit kul att se hur den gör sig i ett rum.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  14. Åh lego är roligt :) Perfekt förvaring dessutom.

    >Sv: Tack! JAg hoppas också jag ska kunna ladda batterierna riktigt. Håller tummarna för bra väder :)

    SvaraRadera
  15. Haj. Fantastisk blogg du har!
    Har en undran. Skulle beställa legoboxarna från Amazon men det gick inte. De sa att det inte gick att leverera till sverige!!! Gör jag något fel? Skulle beställa 2 grejer och den ena gick tydligen men inte legoboxen!

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Jag försökte också att beställa två legoboxar men det gick inte...
    Konstigt!

    SvaraRadera
  17. Finns på Clas Ohlson för 99-279:-

    Kram Helene

    SvaraRadera

Annonser: