måndag 18 oktober 2010

Paketpyssel


Jag gillar verkligen att både ge och få paket som slagits in med lite omsorg. Igår slog jag in det här paketet till min goda vän M som fyllt 30år. Papper och kokossnören kommer från den mysiga lilla butiken Sandbergs papper i Umeå. För att göra det lite mer personligt och knyta an till årstiden så fick en rönnbärskvist och en liten kotte agera som dekoration. Adresslappen har jag klippt ut ur ett matchande papper och sedan skuggat kanterna med en liten stämpeldyna, texten är tryckt med magnetstämplar från Making Memories.

Här i huset är vi krassliga alla tre, värst drabbad är lillskruttan som har dragit på sig en långdragen förkylning med en otäck hosta. Hon fick vara hemma hela förra veckan men är fortfarande inte pigg nog att gå på förskolan så det blir VAB idag också. Jag försöker tränga bort tankarna på allt som borde hinnas med på jobbet och bara njuta av att vara hemma med henne istället. Vi får se hur länge hon har tänkt sova middag idag om jag kanske hinner börja sy julgardiner av de dryga 10m tyg som inhandlades i helgen. Det är ju faktiskt bara en dryg månad kvar tills de ska hängas upp.

3 kommentarer:

  1. Vilket underbart paket!!! Vi har nog ingen särskilt bra paket-material-butik i vår lilla stad... Nä, det har vi inte. Trist.
    VAB här också idag, fast trollet är piggt som en mört, iaf i några timmar till!
    Julen närmar sig! Mysigt!
    Krya på Er!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Måste bara få GRATULERA - har missat en massa inlägg här. Va kul och va spännande med en ny liten bebis. När kommer den?

    Här går vi också i väntas tider. Känns fantastiskt att få vara med om detta mirakel ännu en gång - och det var länge sen sist:) Vår filur har fått leverans datum den 3/1.

    Mitt bloggande stannade också fullstädigt slutet av våren och under sommaren. Det var lite annat som snurrade kraftigt i huvudet en tid...

    Var rädd om dej och ha det gott - kram från Camilla på Holm

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt paket!!! Gillar verkligen idén med bären och kotten, kul och annorlunda. Nu blev jag verkligen inspirerad!

    SvaraRadera

Annonser: