onsdag 17 mars 2010

Från kök till sovrum!


Vårt blivande sovrum var tidigare två kök, dessa rev vi för länge sedan ut men sen stod det stilla ganska länge, men nu är vi igång igen! Så här kommer lite före/efter bilder som jag har försökt att ta ur exakt samma vinkel. Kök nr:1 fick lämna plats för en walk-in-closet, fotot är taget inifrån den och ni kan se den påbörjade väggen med skjutdörrar av MDF. Jag ville ha skjutdörrar för att både kunna få känslan av att garderoben flyter ihop med resten av rummet men också stänga för när man känner för det. Och söta sambon fixar som vanligt!

Kök nr:2 har också det rivits ut och i den här delen av rummet ska sängen stå, den glasade dörren leder ut på balkongen som vetter ner mot vattnet. Oj så många gånger jag har fantiserat om att få vakna, hoppa i morgonrocken och gå ut och sätta mig och njuta av morgonsolen och snart är det verklighet!!! Igår var pappa som är målare och spacklade åt oss, så nu är vi snart framme vid fingörat!

26 kommentarer:

  1. Gud, vad jag funderade på det där sista ordet du skrev, läste nämligen fing-örat. Tänkte att det var ett nytt ord för mig, sedan gick det upp, det står ju fin-görat!!
    Förstår att ni längtar att få gå ut genom de där dörrarna med kaffekoppen i handen. Ser hur spännande och mysigt ut som helst.
    Ha det bra.
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Fy tusan vad spannade:) Ser jatte fint ut. Lycka till. xx

    SvaraRadera
  3. Oj, här händer det verkligen saker, blir spännande att då se på riktigt på tisdag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Älskar före och efter bilder!

    Vill se fortsättningen...

    Kram Helene

    SvaraRadera
  5. Klar förbättring;) Ska bli spännande att se hur slutresultatet blir!

    Ha en fin onsdagkväll

    Rebecca

    SvaraRadera
  6. Vad härligt sovrum det verkar bli! En riktig dröm. Fantastiskt med balkongen och en stor walk-in-closet. Spännande att se slutresultatet!:)

    SvaraRadera
  7. Gud så fint det blir! Glasdörrarna ut till balkongen i sovrummet är superfina och utsikten måste vara helt fantastisk. Stort grattis till en bra start på ett underbart sovrum! :)

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  8. Oj vilket härligt sovrum det kommer bli!
    Ni har ju ett fantastiskt hus, även omdet inte är klart ännu så måste det kännas fantastiskt!
    Ur fint!

    SvaraRadera
  9. Det kommer bli sååå fint så ojojoj!
    Vår balkong är inte klar ännu tyvärr... Visst har man haft dom där samma fantasierna :)

    SvaraRadera
  10. Åå, det låter och ser helt underbart ut! Jättefina bilder med solen som lyser in så där också! Blir så avundsjuk på er walk in closet! Det hade jag också i min förra lägenhet. Inte så stor men ändå. Men i vårt hus finns det inget utrymme för en sådan. Vi har för mycket snetak överallt och en walk in där man inte kan stå upprätt känns ju ganska värdelöst;-)
    Stort lycka till med fingörat! Ska bli spännande att se när det är klart! Kram

    SvaraRadera
  11. NI INSPIRERAR SÅ!
    Jag är så glad att jag hamnade här inne på din blogg!
    Ni gör att fantastiskt jobb och en underbart vacker förändring av erat hus!
    Jag hade aldrig kunnat drömma om att detta var möjligt! Så kul att se!

    Hur länge har ni jobbat på huset och vart i framtiden ligger er tidsplan på att vara klara? Var ligger huset? Ett underbart läge!

    Ha det gott, Mia

    SvaraRadera
  12. Godmorgon!

    Vilken härlig förvandling! När man bor ganska smått tänker man: lyckostar som har sådana utrymmen att trolla med. SOm storhusägare kanske man tänker någonting i stil med det omvända ;)

    Nåväl. I går satt jag och glodde i husbilagan sent på kvällen och började på allvar drömma om ett annat boende.
    Alternativet att flytta tror jag kräver en snickarfärdig älskare ;)

    Ibland bara hatar jag vårt radhus! En strategi är att bo kvar hyfsat billigt och att lägga en del slantar på att renovera det stegvis till någonting som känns ok. Fast just nu saknar vi alla möjliga resurser (mest av allt tid!) vilket gör att det känns jädrigt segt emellanåt...

    Jag är grymt imponerad av er som hinner med allt ni gör!

    Vi hörs!

    Annakarin

    SvaraRadera
  13. Godmorgon!

    Vilken härlig förvandling! När man bor ganska smått tänker man: lyckostar som har sådana utrymmen att trolla med. SOm storhusägare kanske man tänker någonting i stil med det omvända ;)

    Nåväl. I går satt jag och glodde i husbilagan sent på kvällen och började på allvar drömma om ett annat boende.
    Alternativet att flytta tror jag kräver en snickarfärdig älskare ;)

    Ibland bara hatar jag vårt radhus! En strategi är att bo kvar hyfsat billigt och att lägga en del slantar på att renovera det stegvis till någonting som känns ok. Fast just nu saknar vi alla möjliga resurser (mest av allt tid!) vilket gör att det känns jädrigt segt emellanåt...

    Jag är grymt imponerad av er som hinner med allt ni gör!

    Vi hörs!

    Annakarin

    SvaraRadera
  14. Förstår att du längtar!!! Hade balkong ut mot vattnet i vårat förra hus.

    SvaraRadera
  15. Åh, vad härligt! Det är ju finliret som är skoj!!
    Ni får så fint överallt! Hos oss står det lite stilla i väntan på en elektriker.. men han kommer väl så småningom! :)
    Lycka till med desten av rummen, det blir nog minst lika fint som resten!!

    SvaraRadera
  16. Åh, vad härligt! Det är ju finliret som är skoj!!
    Ni får så fint överallt! Hos oss står det lite stilla i väntan på en elektriker.. men han kommer väl så småningom! :)
    Lycka till med desten av rummen, det blir nog minst lika fint som resten!!

    SvaraRadera
  17. Jag tror att det kommer att bli ett underbart rum, spännande att få se fortsättningen

    Ha en fin kväll
    Susanne

    SvaraRadera
  18. åh så fräscht det blir! såg även er barnsäng -men sääälj ill mig! jag är ute efter en exakt likadan!!! grrr!!!

    SvaraRadera
  19. Åh, jag älskar sådana där bilder! Ju större förändring desto bättre!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  20. Vilka läckra förändringar. Jag blir så imponerad. Ni gör ett fantastiskt jobb.
    Det blir otroligt fint!
    Ha en trevlig helg!
    Therése

    SvaraRadera
  21. Vilken fantastiskt jobb ni gör. Exteriören är ju en totalomvandling. Bra jobbat!

    Vill passa på att tipsa om att du kan TÄVLA hos oss idag om salt- och sockerströare från Gense (värde 499:-).

    Ha en härlig dag,
    Sofia

    SvaraRadera
  22. Vilket härligt ljus ni kommer att få där. Blir lite full i skratt när jag ser de beigebruna tapeterna. Såna hade jag i ett vardagsrum i slutet på 70-talet, hur gammal är inte jag? ;)
    Ska bli kul att se hur det blir efter finliret är klart.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  23. Ni är verkligen jätteduktiga och jag älskar din blogg! Men varför har du tagit bort blogglistan du har haft till höger?

    SvaraRadera
  24. Anonym: jag tog bort den för att listan började växa och ta plats och jag ville slippa känna dåligt samvete för att ha missat någon blogg.

    SvaraRadera
  25. Vilket otroligt jobb ni gör!!!
    Herregud sägger jag...

    Ni e otroligt duktiga! Största kramen

    Ska bli spännande att få se slutresutatet :)

    SvaraRadera
  26. Åh så underbart det kommer att bli och vilken dröm att ha en walk in closet!

    SvaraRadera

Annonser: