tisdag 5 oktober 2010

Kejsarens nya lampa!






Pressbild från Eric Therner Foto: Jesper Lindström
Mitt senaste pysselryck resulterade i ett par lila kejsarlampor, eller "The emperor's new lamp" som originalet kallas. Jag fyndade ett par gamla lampskärmar på loppis för ett par tior som jag sedan strippade på tyg och sprayade lila. Den ena ska få förbli bordslampa, jag måste bara hitta en passande fot till den men den andra ska jag knipsa av lampfästet på och ha som fönsterlampa i lilla Ts rum. Lampsladd från Nud ska inhandlas i helgen, och kanske blir det även en diamantlampa för att piffa till det lite.

9 kommentarer:

  1. Ser fram emot att få se slutresultatet när dom är klara!
    :o)

    Tack för all inspiration som du delar med dig av!

    /Ina

    SvaraRadera
  2. Jättefina lampsladdar! Var hittar man dem, såg ingen återförsäljare i Umeå-området på deras hemsida?

    SvaraRadera
  3. Clas Ohlson säljer lamphållare med tygbeklädd sladd för en ganska billig peng =)
    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=154604761

    SvaraRadera
  4. Ska bli mycket intressant att se det färdiga resultatet.
    Hoppas du visar framöver:)!

    SvaraRadera
  5. Finns även på Ellos http://www.ellos.se/Catalog/Browse/ViewSpread.aspx?CatalogId=564&orderNo=14&Zoom=1

    SvaraRadera
  6. Åh vad spännande! Väntar på att få se slutresultatet. Ha en skön lördag /Frida

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Jag har länge följt din blogg och tycker att det är helt fantastiskt det ni har åstadkommit med ert hus. Kan inte förstå hur man ens kan komma på idén med att göra om hela huset så till den milda grad att det nu mer påminner om ett slott än ett hyreshus! :0)

    Varje söndag har jag som tradition att tipsa om tre bloggar som inspirerar mig på min blogg, och jag undrar nu om jag skulle kunna få länka och låna en bild från din blogg till detta? Vore så kul om de som läser min blogg kunde få en chans att upptäcka din fantastiska blogg!

    / Anna

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Jag blev helt frälst, var kan man hitta en diamantlampa? Underbar var den!

    Blir jätte tacksam om jag kan få ett svar :)

    Förresten, ett stort Grattis till er och en liten bebis i magen..Underbart!

    Ha det gott i höstljuset.
    Kram
    -Erika-

    SvaraRadera

Annonser: