måndag 28 september 2009

En nostalgitripp i förrådet!







Igår tog jag och lilla T en sväng förbi mamma och gick igenom förrådet för att se vad som fanns där och det fanns massor!!! Bland annat hittade jag en hel del gamla barnböcker, å vilka minnen som väcktes till liv, vilken nostalgi! Lilla T verkar ha ärvt min kärlek till böcker å ingen är gladare än jag, för finns det något mysigare än att krypa upp i fåtöljen/soffan/sängen och läsa en bok tillsammans??? 

Elsa Beskows böcker har en speciell plats i mitt hjärta så väl som Astrid Lindgren och Sven Nordqvist men vid sidan av de gamla klassikerna finns även böcker på spanska och engelska i lilla Ts hylla. Jag är ju språklärare så jag ger henne gärna lite gratisspråk för det är ju så underbart kul att kunna men rysligt tidskrävande att lära sig i vuxen ålder.  

Som jag redan har berättat så är jag barnsligt förtjust i julen och har redan börjat planera så smått så när jag hittade högen med julböcker i lådan satte vi oss genast och börja läsa T och jag där på förrådsgolvet =) Men nu har vi läst alla julböcker så nu ska de få åka ner i en låda och komma fram igen närmare jul. 

Jag hittade som sagt en hel del annat i förrådet också men det får jag visa en annan gång. 

Big time nostalgia! I found these old books of mine at my mum's. 

11 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt med böcker ! Jag är älskar böcker och har också en del sparade, tack vare mamma ! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ååååh har flera av böckerna själv :-) Frida har just börjat bli intresserad av böcker, till min belåtenhet (innan var hon mest intresserad av att äta på dem) så det ska bli kul att hämta mina barnböcker hemifrån också :-)

    Mest nöjd är jag med att jag traderat hem "prins Hatt under jorden" fortfarande en av mina favoritböcker :-D

    SvaraRadera
  3. Härligt med såna där skatter! Jag tycker att en bok är den bästa presenten man kan ge ett barn.
    Hos oss läser också barnen de böcker jag hade som barn och alla ungdomsböckerna finns väntande tills de börjar intressera

    SvaraRadera
  4. Vilka mysiga böcker!!! :)

    Ha en toppen vecka! Kram/Nicky :)

    SvaraRadera
  5. Supertjusigt. Allt sådant är ju tokmodernt nu. Önskar att jag hade sparat saker fråna tt jag var liten.

    SvaraRadera
  6. Det smittar av sig... måste hem till mamma och kolla i lådorna. Vilka underbara böcker!

    Ha det så bra
    /Anna

    SvaraRadera
  7. Du har nog samma favoriter som jag(Elsa, Astrid och Sven).
    De är tom så vackra att de på att man gärna har dem framme i stället för tex tavlor på en tallriks hylla.
    Kram Moster

    SvaraRadera
  8. Åååå....Jeg husker så utrolig godt "se det snør Madicken" boka fra jeg var liten! Astrid Lindgren er jo en favorittbarnebok forfatterinne... Vi har også hentet frem alle gamle barnebøker, de står på rekke og rad i bokskapet i stua og blir flittig brukt. Veldig koselig både for liten og stor.
    Ha en fin dag og kos deg med gamle minner
    Ps: det er jo uansett ikke lenge til jul, og fort går det jo, så litt smugtitting må jo være lov;)
    H

    SvaraRadera
  9. Hej !
    Det är så mysigt att få sitta och läsa böcker för sitt barn och gärna en bok som jag själv tyckte om som barn förstås :) Jag gillar både Astrid Lindgren och Sven Nordgren m fl

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga böcker! insåg att jag minns "Titta madicken ,det snöar" så den borde vara på vindan hos mina föräldrar! Måste dit och leta!
    Kul att följa din blogg och er renovering!

    Annelie

    SvaraRadera
  11. åhhh, jag bara smälter när jag ser gamla goda barnböcker, det är som att komma tilbaka några år och bara softa ner och sturera allt på håll..... *myser*

    Kul att vi finns kvar, vi som vet värdet i det.

    Tack även för en underbar hemsida, där man inte slänger allt gammlt för det nya......

    SvaraRadera

Annonser: