söndag 12 april 2009

Fyndat på vinden!


Tack för alla söta kommentarer om vår tvättstuga! Det värmer verkligen! Kul också att så många nya läsare har hittat hit, ni är hjärtligt välkomna! Sen fick jag en fråga av Fröken Lindgren som undrade hur många kvadrat huset är på och svaret är 270 plus källare och vind. Nog många kvadrat för att man ska spara en massa grejer som man inte behöver =) Men idag fick jag ett ryck i det fina vädret och började rensa i oupppackade flyttkartonger och andra gömmor, så skönt! Å sambon fick också ny energi av det fina vädret så han är ute och har börjat kapa bort nedre delen av fasaden där vi ska sätta liggande panel. Och så snart snön är borta så åker byggnadsställningen upp så att vi kan byta fönster på övervåningen! Det finns många spännande projekt att se fram emot i sommar på byggfronten!    

När vi köpte vårt hus så lovade vi förra ägaren att han skulle få lämna kvar det han inte ville ta med sig och det visade sig vara en del guldkorn. Bland annat dessa pardörrar som vi hittade uppe på vinden. De har nu fått en ny plats i öppningen mellan vardagsrummet och biblioteket (där det just nu är sovrum, se planlösningen) och vi har inte riktigt bestämt oss för vad vi ska göra av dörrarna, vad tycker ni? Som de är? Vita? Grå?

9 kommentarer:

  1. det var riktigt snygga dörrar! Jag tycker nästan att ni kan ha dem som de är, det bröt av snyggt, eller att de blir vita. men det kommer blir snyggt vad ni än beslutar er för

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jag tycker att ni skall måla dörrarna vita. Ett annat tips till glasen i dörrarna. Klipp ut blommor, blad och slingor i vanligt papper och fäst dom på glaset med dubbelhäftande tejp. Sedan sprajar man tunt med klarlack över fönstret och får på så sett en frostad känsla. Pilla bort pappersblommorna och vipps så har ni "nya" snygga dörrar.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker gott ni kan behålla dem som det är, och se sedan vad ni tycker, det beror ju lite på vad ni har mer i rummen.
    Har ni något i liknande träslag så passar det ju perfekt.
    Man ska inte ha för bråttom, bo in er ett tag och känn efter, så märker ni om ni stör er på dem eller så!
    Glad fortsättning!
    Helene

    SvaraRadera
  4. Jag tycker vita, absolut! Dom är verkligen apsnygga dessa dörrar!

    SvaraRadera
  5. Oj vilka snygga dörrar, en del har tur de. Vi fick ta över massor med trasiga bildelar på vår vind.

    SvaraRadera
  6. Oj, tänk att ha de ytorna att bre ut sig på - vad skönt! Jag har haft en massa vårenergi denna påskhelg, men idag har jag känt mig risig - pysselutmattad?? Häftiga pardörrar, tänk att ha en tidigare ägare som har lämnat kvar sådana finfina saker!

    SvaraRadera
  7. Så snygga....Som dom är eller gråa tycker jag. Vitt är oxå snyggt men ack så vanligt...Grått är riktigt snyggt på dörrar och lister tycker jag. Eller som dom är, fantastiskt fina. Vilka handtag!!! Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Snälla lämna dem som de är . De är helt fantastiska. Varför ska allt målas jämnt. Just nu lever de i sin operfektionism......gör absolut ingenting. Hejar på er och er renovering.

    SvaraRadera
  9. Wow vilket häftigt vindsfynd!
    Superhärlig och fräsch tvättstuga du visar i föregående inlägg.

    Du frågade om hur jag gjort löven på brödet...jag bara skar ut dem på fri hand med en vass kniv, sedan vände jag på kniven, dvs använde inte den vassa sidan på bladet, och tryckte ditt mönstret på bladen :-)

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Annonser: