torsdag 12 februari 2009

Olika faser i livet

Jag har blivit utmanad av Annielie att visa den sjätte bilden i den sjätte mappen och jag måste säga att jag blev lite nervös, vad skulle jag hitta där? Men det visade sig att den sjätte mappen innehöll bilder från vår underbara Sydamerikaresa 2005 och just den här bilden är tagen på Galapagosöarna. Det är nog omöjligt att beskriva hur fantastiskt Galapagos är, det måste bara upplevas! Men det som gör öarna så unika är att djuren är totalt orädda oss människor så att ligga och läsa jämte ett sjölejon eller att en fågel landar på din hand är vardagsmat på Galapagos! 

Å vilken underbar resa det var, tur att det finns foton så att man kan drömma sig tillbaka för just nu så finns det varken tid eller pengar att resa. Nu är huset som ett enda stort svart hål som slukar varenda minut och krona... Men det är ett val vi har gjort och som vi absolut inte ångrar! Det är helt enkelt olika faser i livet och jag är nog inne i min tredje fas nu. De första 18 åren av mitt liv var hästar allt jag kunde tänka på, sen träffade jag min sambo och vi reste runt och upptäckte världen under ett antal år och nu är det huset och familjen som prioriteras. Gemensamt för alla tre faser är att det har gällt att prioritera och jobba hårt för att ha råd. För att ha råd med hästarna höll jag lektioner och jobbade extra vid sidan av skolan, för att ha råd att resa bodde vi billigt och jobbade oss runt och för att ha råd med vårt drömhus anlitar vi inga hantverkare utan gör allt jobb själva. 

Jag skickar utmaningen vidare till alla som vill!

5 kommentarer:

  1. jag ska anta utmaningen när jag kommer hem. Helt underbar bild du hittade iaf :) Japp, gör det, händer på fredag kväll?

    SvaraRadera
  2. Vilken helt osannolikt underbar bild! Och det där med olika faser stämmer helt. Med två små barn och ett hus känner man helt inte för att back-pacaka runt i asien längre... Men det var härliga tider;)

    SvaraRadera
  3. Underbar bild. Du är sund och klok i din inställning till livet! Man måste välja ibland, prioritera bort och göra det som är viktigast.
    Kram o ha det bra. =)

    SvaraRadera
  4. Helt underbar bild!? Vem har fångat detta ögonblick, den borde ni ha ramat in någonstans!

    Kramar om!

    SvaraRadera
  5. javisst, helt underbart med s.k. riktig post :) jamen det är bara att slå en signal!

    SvaraRadera

Annonser: